Nočnej jazdy sa boja mnohí ľudia a najmä starší ľudia s horším zrakom môžu mať s týmto pri šoférovaní problémy. V prieskume automobilky Ford sa totiž ukázalo, že až 81 percent vodičov má strach z nočnej jazdy. V samostatnom prieskume sa pýtali nemeckých vodičov, čoho sa obávajú pri jazde v noci. 53 percent odpovedalo, že toho, že „nezbadajú chodca alebo cyklistu“, 43 percent že „prekážky zbadajú neskoro a 23 percent, že „neuvidia správny smer jazdy“.

Odborníci potvrdzujú, že riziko fatálnej nehody v noci stúpa trojnásobne. Od roku 2006 do roku 2015 sa v Európskej únii v porovnaní s ostatnými účastníkmi cestnej premávky pomerne zvýšil počet úmrtí na bicykli – 1 zo 4 pritom nastane na križovatkách. Zvyšuje sa aj počet kruhových objazdov, pričom celkový počet v 19 európskych krajinách stúpol od roku 2016 do roku 2017 o 16 percent. Automobilky však už myslia aj na toto. Nová technológia svetiel, ktorú ako prvá predstavila spoločnosť Ford pri modeli Focus, je navrhnutá tak, aby bola nočná jazda pohodlnejšia a potenciálne bezpečnejšia. 

Sleduje dopravné značky a značenie jazdných pruhov a upravuje lúče svetiel, aby lepšie osvetľovali cestu vpredu. Môže ísť napríklad o širší záber pri približovaní sa ku kruhovému objazdu, aby vodič ľahšie zbadal chodcov a cyklistov na krajnici. Namiesto závislosti od máp a GPS, ktoré nie vždy obsahujú najnovšie zmeny v cestnej sieti, nový systém upozorní na situáciu vpredu podľa skutočnej premávky. Technológia prepojila kameru a svetlá, takže nový systém adaptívneho predného osvetlenia sleduje značenie jazdných pruhov, aby mohol nasmerovať svetlomety do zákruty skôr, ako vodič otočí volantom. V Európe sa každoročne mení 15 percent ciest. Sledovanie dopravných značiek pri jazde po ceste tak predstavuje spôsob, ako získať najaktuálnejšie informácie, čo je ohromne užitočné, podobne ako GPS.

Dopredu nasmerovaná kamera na novom modeli Ford Focus podporuje aj technológie, ktoré pomáhajú vodičovi udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu, udržiavať pohodlnú vzdialenosť od vozidla vpredu a upozorniť pred jazdou v protismere na diaľnici. Je namontovaná na vnútornej strane čelného skla pod spätným zrkadlom a dokáže sledovať dopravné značky a značenia pruhu do vzdialenosti až 65 metrov, takže funkcia dynamického zatáčania sa môže aktivovať oveľa skôr, ako keby závisela len od pokynov z volantu.

Medzi ďalšie funkcie systému adaptívneho predného osvetlenia patrí funkcia na zabránenie oslňovania iných účastníkov cestnej premávky pomocou systému neoslňujúcich diaľkových svetiel, čo je technológia, ktorá zabráni nechcenému oslňovaniu ostatných vodičov, a vďaka ktorej uvidíte väčšiu časť cesty vpredu. Štúdie totiž ukázali, že automatické diaľkové svetlá sa aktivujú až 10-krát častejšie, než keď ich prepínali samotní vodiči ručne. S touto technológiou nie je potrebné prepínať na stretávacie svetlomety, jednoducho sa zablokujú tie lúče, ktoré by inak svietili do očí ostatných účastníkov cestnej premávky.